Середа, 25.12.2024
Все про все



Хочу заказать чертеж или деталь в Компас 3D.




Группа ВК
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
1 [16]
Вміст сайту
Коментарі: 28
Форум: 2/2
Фото: 109
Блог: 69
Новини: 9
Файли: 18
Тексти: 664
Сайти: 2
Дошка оголошень: 9
Відео: 14
Гостьова книга: 10
Теги
c++ (10)
nod 32 (4)
Заробіток
//wmlink.ru/index.php?ref=240844
Головна » Статті » Тимчасове » 1

Поділися матеріалом в соц. мережах
Якщо вам не важко, можете прийняти участь в цьому опитуванні =)
Як часто ви мастурбуєте ? =)
Всего ответов: 306
ОХОРОНА ПРАЦІ В КАБІНЕТАХ (ЛАБОРАТОРІЯХ) 2

2.6.2. Заходи безпеки під час проведення лабораторних занять, практичних робіт, демонстраційних дослідів у приміщенні кабінету (лабораторії) біології

Інструкція з техніки безпеки під час роботи в кабінеті (лабораторії) біології для учнів, інструкції з техніки безпеки під час екскурсій та інструкції з техніки безпеки під час роботи на навчально-до­слідній ділянці мають бути вивішені на видному місці. Особливо важливо стежити за виконанням Правил техніки безпеки під час лабораторних занять, практичних робіт учнів, екскурсій, а також при демонструванні експериментів. Якщо учні мають користува­тись різальними інструментами та інструментами, що колються (скальпелями, ножицями, препарувальними голками), проводять інструктаж учнів з правил роботи з ними. Учні повинні набути навичок користування такими інструментами: брати інструменти тільки за ручки (ножиці - за кільця), не спрямовувати їх загост­рені частини на себе й сусідів. При повторному використанні од­них і тих самих інструментів необхідно запропонувати самим уч­ням розповісти про техніку безпеки при користуванні ними. Це стосується, наприклад, таких робіт із шкільних курсів біології: виготовлення мікропрепаратів, живцювання кімнатних рослин, розтин дощового черв'яка, риби, розтин ока тварини ссавця.

Забороняється запалювати одну спиртівку від другої. Гасити спиртівку дозволяється тільки ковпачком. У неробочому стані спиртівки треба зберігати в металевих ящиках.

Категорично забороняється мати в кабінеті (лабораторії) біології електронагрівальні прилади з відкритою спіраллю. Для демонстраційних дослідів допустиме використання електрона­грівальних приладів із закритою спіраллю розжарювання.

Якщо в кабінеті (лабораторії) біології є газова мережа, її вми­кає вчитель, який проводить заняття. Він повертає загальний га­зовий кран тільки на час лабораторної роботи або демон­страційного досліду, коли потрібно щось нагріти. Перед вмикан­ням мережі перевіряють, чи закриті всі крани на демон­страційному й лабораторних столах. Відразу після закінчення лабораторної роботи або демонстраційного досліду вчитель знову перевіряє крани на демонстраційному й лабораторному столах, після чого вимикає газову мережу. Перед проведенням лаборато­рних робіт, під час яких доводиться щось підігрівати на полум'ї газових пальників, учитель інструктує учнів, як ними користу­
ватися: піднісши запалений сірник до отвору пальника, вмика­ють газ поворотом крана; регулюють подачу повітря в пальник, добиваючись синьо-фіолетового забарвлення полум'я (жовтий його колір свідчить про неповне згорання світильного газу, при­чому в повітря виділяється отруйний чадний газ); у разі поши­рення полум'я всередину пальника погасити й дати йому охоло­нути, закрити подачу повітря і знову запалити пальник; гасити пальник тільки припиненням подачі в нього газу, закриванням крана. Інструктаж треба супроводжувати показом. Перед почат­ком лабораторних робіт, під час яких використовується відкрите полум'я спиртового або газового пальника, треба нагадувати уч­ням про те, що необхідно берегти від спалахування волосся та одяг.

Перед виконанням лабораторних робіт, у процесі яких на­грівають рідини в пробірках, учитель зобов'язаний ознайомити учнів з Правилами техніки безпеки: не спрямовувати отвір пробірки на себе або на тих, хто перебуває поруч, щоб уникнути важких опіків, які можуть бути спричинені рідиною, що вихлю­пується під час закипання; закріплювати пробірки в затискачах штативів або в спеціальних ручних затискачах. Треба категорич­но заборонити притримувати пробірки паперовими смужками. Інструктаж потрібно супроводжувати показом правильних при­йомів роботи. До лабораторних робіт, під час виконання яких по­трібно кип'ятити рідини в пробірках, належить, наприклад, ви­вчення дії слини на крохмаль і шлункового соку на білки. Кип'я­тити горючі рідини на відкритому вогні категорично забороняєть­ся. Такі досліди проводять тільки на водяній бані (наприклад, обезбарвлювання листя в киплячому спирті, одержання спирто­вої витяжки хлорофілу).

Під час виконання лабораторних робіт з використанням ла­бораторного обладнання (пробірок, хімічних склянок, предмет­них і накривних скелець тощо) необхідно ознайомити учнів з технікою безпеки під час роботи з таким обладнанням: не натис­кувати дуже пальцями на крихкі стінки пробірок, хімічних скля­нок, легко брати предметні скельця за краї, щоб уникнути пора­нення пальців. Під час проведення лабораторних робіт з фіксованим у формаліні матеріалом його перед заняттям виймають з розчину і ретельно промивають під сильним струме­нем води.

Під час лабораторних робіт учням забороняється торкатися руками порошкоподібних хімікатів, їх потрібно набирати
спеціальними ложечками (неметалевими). Перед тим як вико­ристовувати розчини кислот і лугів, необхідно проінструк­тувати учнів про техніку безпеки під час роботи з цими речови­нами: наливати їх тільки в скляний посуд, не допускати, щоб вони потрапляли на шкіру й одяг, для розведення розчинів ки­слот вливати їх у воду. Добавляти воду в розчини кислот забо­роняється.

Для надання першої допомоги при травмах у кабінеті (лабо­раторії) біології обов 'язково треба мати аптечку, яка зберігається у спеціальній шафі з червоним хрестом на дверцятах.

При використанні спідометра і дихальних клапанів мундшту­ки приладів необхідно дезінфікувати в міцному розчині пер­манганату калію.

У кабінеті (лабораторії) біології забороняється користуватися інсектицидами для боротьби з комахами - шкідниками кімнатних рослин. Допускається обробка рослин мильним розчином або ми­льною піною, тютюновим настоєм, п'ятипроцентним розчином сечовини.

При використанні технічних засобів навчання вживають за­побіжних заходів, спільних для всіх навчальних предметів. Нав­чальні фільми демонструють у кабінеті (лабораторії) біології тільки на вузькоплівкових кінопроекторах, причому плівки обо­в'язково повинні бути вогнетривкими.

Вихід з кабінету (лабораторії) біології, де демонструють фільми, повинен вести безпосередньо на сходову площадку, в ре­креаційне приміщення або коридор. Друга стулка дверей пови­нна легко відчинятися. Біля дверей кабінету (лабораторії) біології не повинно бути предметів, що утруднюють вільний вихід з приміщення. Під час демонстрування кінофільмів забороняється об'єднувати класи, ставити стільці або стояти в проходах, зами­кати двері кабінету (лабораторії) біології. Кінопроектор не пови­нен заважати виходу з кабінету (лабораторії). До роботи на кіноапаратурі допускаються тільки особи, що мають посвідчення кінодемонстратора, а також талон пожежної безпеки, виданий ди­рекцією кіномережі, райпожежінспекцією при виконкомах ра­йонних (міських) Рад народних депутатів. Кінофільми треба зберігати в щільно закритих металевих коробках.

2.6.3. Заходи безпеки під час роботи в шкільному куточку

живої природи

Усі роботи в куточку живої природи проводяться з урахуванням ГОСТ 12.1.008-76 «Біологічнабезпека».

Під час підживлення, пікірування, пересаджування рослин, а також доглядання тварин учні надягають халати або фартухи, що постійно зберігаються в приміщенні куточка живої природи, і за­хищають руки рукавицями. Під час приготування підживлень для рослин учням забороняється торкатися добрив руками, треба на­бирати добрива спеціальними неметалевими ложечками.

Для боротьби з комахами - шкідниками рослин категорично забороняється користуватися інсектицидами.

За тваринами в куточку живої природи встановлюють постійний ветеринарний нагляд, щоб запобігти виникненню інфекцій, які мо­жуть передатися людям. Учням, які доглядають тварин у куточку живої природи, у крільчатнику тощо, учитель повинен показати і пояснити, як брати кожну з них у руки, щоб уникнути укусів. Особ­ливу увагу треба звернути на інструктаж з догляду за самицями, що недавно народили малят, бо вони, оберігаючи дитинчат, стають у цей час дуже агресивними. У разі захворювання якоїсь тварини потрібно негайно викликати ветеринара. Якщо хвороба заразна для людей, хвору тварину треба негайно відокремити, а решту тварин трима­ють на карантині за вказівкою ветеринарного лікаря.

Під час замінювання води в акваріумі за допомогою сифона уч­ням забороняється відсмоктувати повітря з трубки ротом. Це може призвести до того, що вода з мікроорганізмами (серед яких мо- . жуть бути хвороботворні) потрапить у порожнину рота учня. Відсмоктувати повітря треба гумовою грушею, що зв'язана з труб­кою сифона.

Інструкцію з техніки безпеки для учнів під час роботи в куто­чку живої природи вивішують у його приміщенні і в кабінеті (ла­бораторії) біології.

Категорія: 1 | Додав: DEN-SHP (05.09.2013)
Переглядів: 1545 | Рейтинг: 0.0/0
Поділися матеріалом в соц. мережах
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Реклама
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Проверка тиц pr счетчик посещений Яндекс.Метрика
Copyright DEN-SHP © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCozЯндекс.Метрика